Wat is dit allemaal hier ?


Als striptekenaar produceer je een heleboel pagina's.

Originele strippagina's zijn van die van die grote vellen tekenpapier vol met inktlijnen. Zwartwit, met hier en daar misschien nog wat schetslijntjes. Hee, misschien zelfs nog wel met vingerafdrukken en koffievlekken van de maker! Goed beschouwd zijn die pagina's eigenlijk een soort halffabricaat ten behoeve van de publicatie van strips in tijdschriften en stripalbums.

Letteren en inkleuren gaat tegenwoordig meestal helemaal met de computer. Die originele pagina's kunnen na het inscannen op de stapel in de grote VANO-studio-kast . . . om daar voorgoed in vergetelheid te verstoffen.

Misschien zonde. Misschien zijn er wel allerlei mensen die zo'n pagina best zouden willen hebben! Die wel geïnteresseerd zijn in allerlei VANO-spul!! Maar ja, die volgetekende platen zijn wel een beetje je kinderen, hé! Dus ik heb er een paar jaar over zitten nadenken, wat ik nou zou doen. Terwijl er constant verzoekjes kwamen, terwijl die stapel dus groeide en groeide . . .
En ja hoor, ik ben eruit!
Ik besloten af en toe es wat originelen te gaan verkopen!!! Ik maak zelf een keuze en zet die hier dan, op deze site, te koop in het VANO-winkeltje. Super exclusief, want nergens anders valt er aan VANO-originelen te komen.

Daarnaast, bedacht ik me, kan ik hier meteen ook allerlei ander spul laten zien en verkopen. Prentjes en postertjes enzo. Deze site moet maar een soort eenvoudig webwinkeltje voor allerlei
VANOspulletjes worden . . .
Ik zeg dus maar tegen jou als bezoeker:
WELKOM!!!